konsumentekonomi

Jaha då var det prov imorgon på konsumentekonomi i Hemkunskap. Oj, var roligt. Verkligen.
Jag har inte pluggat alls mycket men jag tror jag kommer klara det, för jag har kommit på att jag inte är en sån person som kan sitta och lära in vad massa ord betyder och bara sitta och läsa, för jag lär mig ingenting endå, bara om jag tittar igenom de nån gång kanske, sen blir jag bara så trött på boken också så jag bara slängde igen den.

Blev ju ganska överaskad och glad när jag fick reda på igår att jag fick 59/61 på spanska provet som jag bara kollat igenom och VG på den oförberedda so-uppsatsen, inte dåligt! Alltså blev jag lite taggad, det har börjat bra efter lovet. Förutom bilden idag, jag suger.

Mindre skola mer kul. Jag har varit på träning idag; fristående. Vi dansade vår uppvisningsdans och ska troligen vara med på dansuppvisningen iallafall, hoppas de! Den är faktiskt skitbra och rolig. Hoppas så många som möjligt kommer och kolla på DANSUPPVISNINGEN 2010 den 26 NOVEMBER! Det kommer bli jätteroligt och jag är redan taggad för att stå på scen.

Tänkte sätta datorn åt sidan lite nu och kolla på några avsnitt av mitt älskade "sjukhuset". Det gick på trean för nått år sen varje vardag vid halv åtta typ. :)  Men nu finns det inte längre. Jag älskar verkligen sjukhus program, jag kollar på alla typ. SOS västkust, Greys and anatomy, m.m Men tyvärr har dom ju tagit bort de flesta sjukhusprogramen nu och det tycker jag är synd. Jag älskar verkligen miljön där, allt är så rent och det luktar gott. Lite längtar jag faktiskt till att jag har blivit färdig utbildad barnsjuksköterska, om jag nu blir de.
Mest längtar jag nog till gymnasiet där jag får läsa de jag tycker om, om medicin och människokroppen. Spännande.

Sen tänkte jag på en annan sak, jag ska förmodligen läsa vidare i spanska. Men om det går ska jag nog välja till någon grundkurs i tyska. För att bara lära mig grunderna. Det är ju inte helt omöjligt om man möter på en tysk på sjukhuset, det finns ju en hel del tyska turister på sommrarna. ;)

Nej men nu ska jag kolla lite på sjukhuset.

GODNATT!

 Blä.





var ju lite cool en gång, HAH!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0